Klanttevredenheid

Alle logopedisten van Stottercentrum Den Haag zijn goed opgeleid en werken volgens de logopedische standaarden. Ook hebben we een speciale post-HBO opleiding in stotteren gevolgd. We werken volgens de Richtlijn Stotteren (2020).

Kwaliteit

We zijn aangesloten bij kwaliteitsregisters voor paramedici. We vinden klanttevredenheid belangrijk en meten die. Ook gaan we zorgvuldig om met je persoonsgegevens. We houden ons aan de wetten en regels voor paramedici.

Klanttevredenheid

Wij willen graag weten hoe tevreden je bent over onze hulp. Daarom gebruiken we een digitale vragenlijst, de PREM (Patient Reported Experience Measures). Met deze vragenlijst kunnen we jouw ervaringen meten en onze zorg beter afstemmen op wat jij nodig hebt. De PREM is een landelijke manier om te kijken hoe cliënten de zorg ervaren. Meedoen met de PREM is vrijwillig en anoniem. Jouw zorgverzekeraar en logopedist zien je antwoorden niet. Of je meedoet of niet, heeft geen invloed op de kwaliteit van je zorg.

Kwaliteitsregister Paramedici

Alle logopedisten bij Stottercentrum Den Haag zijn ingeschreven en goedgekeurd in het Kwaliteitsregister Paramedici. We werken aan onze deskundigheid door veel ervaring op te doen en door bij- en nascholing te volgen. Zo kunnen we goede zorg leveren die past bij deze tijd. Bekijk hier de video ‘Waarom staat mijn paramedicus in het kwaliteitskring’.

Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF)

Alle logopedisten bij Stottercentrum Den Haag zijn lid van de beroepsvereniging voor logopedisten. We volgen de regels en richtlijnen van de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF) in onze praktijk.

Nederlandse Vereniging voor Stottertherapie (NVST)

Alle logopedisten bij Stottercentrum Den Haag zijn lid van de Nederlandse Vereniging voor Stottertherapie (NVST). Deze vereniging is een landelijke organisatie van therapeuten die gespecialiseerd zijn in stotteren.

European Stutter Specialists

Alle logopedisten bij Stottercentrum Den Haag hebben een post-HBO opleiding tot stottertherapeut gevolgd bij European Stutter Specialisation (ESS). Deze opleiding heeft ons een hoog niveau van vaardigheden gegeven in het specialistische vakgebied van stotteren en broddelen.

Klacht

We vinden het belangrijk dat je tevreden bent met onze hulp. Toch kan het gebeuren dat je een klacht hebt. Bespreek je klacht alsjeblieft eerst met ons. Als we niet weten dat je niet tevreden bent, kunnen we het niet oplossen. Als we er samen niet uitkomen, kun je je klacht indienen bij www.klachtenloketparamedici.nl.

Privacy

De logopedisten bij Stottercentrum Den Haag gaan zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. Daarom hebben we het AVG OK-vignet. In onze privacy statement lees je meer over hoe we omgaan met jouw persoonsgegevens.

Wetten en regels voor hulpverleners

Stottercentrum Den Haag houdt zich aan de wetten en regels voor hulpverleners, zoals:

– Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
– Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling
– Wet elektronische gegevensuitwisseling in de zorg (Wegiz)
– Wet op de Geneeskundige BehandelingsOvereenkomst (WGBO)
– Wet toetreding zorgaanbieders (Wtza)
– Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)